Apex Legends Review

Datum Van Creatie: 16 Juni- 2021
Updatedatum: 21 April 2024
Anonim
Apex Legends Review (2021)

Inhoud

Dwingende klasse-gebaseerde heldenmechanica inclusief tactische vaardigheden en ultimaten

Onze redacteuren onderzoeken, testen en bevelen onafhankelijk de beste producten aan; hier vindt u meer informatie over ons beoordelingsproces. We kunnen commissies ontvangen voor aankopen die zijn gedaan via de door ons gekozen links.

3.8

Apex Legends

Installatieproces: speel door de trainingsmodus

Op pc vereist Apex Legends dat Origin wordt gestart. De eerste keer dat je de game opstart, krijg je een snelkoppelingsscène te zien en vervolgens in het hoofdmenu van de game. Eenmaal daar, heb je de mogelijkheid om de trainingsmodus te spelen, die we zouden aanraden voor nieuwe spelers. De trainingsmodus leidt je door de meest elementaire aspecten van het spel, zoals het geven van een ruimte om alle wapens uit te proberen, je bewegingen te testen en het tactische en ultieme van een held uit te proberen. Hierna ben je klaar om aan je eerste game te beginnen.

Plot: Een arena-gevecht tot de dood

Apex Legends is een battle royale ― dus het heeft niet echt een plot, en dat zou het ook niet moeten zijn. Maar het uitgangspunt achter Apex Legends is uniek en interessant. Wanneer de game wordt gestart, wordt er een korte filmpje getoond waarin de personages en de instellingen van de game worden ingesteld. Het idee is dat de helden legendarische jagers zijn die zullen vechten om winnaars te worden in de arena. Dit wordt verbeterd door de gebruikersinterface van de game, die kill-leiders oproept en banners toont op de kaart van hun squadrons. Het zijn deze kleine details die je echt het gevoel geven dat je in een arena speelt, bijna als deelnemers aan een spelshow.

Dit is echt de mate waarin Apex Legends een plot heeft ― en dat is meer dan genoeg. Als battle royale is Apex Legends geen game met gameplay voor één speler. Het is een puur multiplayer-ervaring, met één spelstijl. Je speelt elke game met een team van drie, meestal in een game met in totaal 60 spelers. Zelfs als je solo in de rij staat, word je bij twee andere willekeurige spelers geplaatst. Het doel van het spel is om simpelweg de laatste ploeg te zijn die op een kaart staat die met de tijd krimpt, waardoor mensen samen worden gedwongen. Overleef, pak items op die over de kaart zijn verspreid, schakel andere squadrons uit en win.

Gameplay: een grote leercurve en een grote vaardigheidskloof

In Apex begin je met het vliegen over de kaart in een vliegtuig en wordt een lid van je team gekozen als jumpmaster. Dit was slim van Apex Legends, omdat andere Battle Royales alle spelers laten springen wanneer ze maar willen, en vaak kunnen leiden dat squadleden alleen vertrekken, of niet opletten en een springpunt missen (hoewel een lid kan loslaten als ze willen, maar het leek minder vaak voor te komen). Terwijl je team naar de grond glijdt, kies je een plek om te landen. De kaart is vrij groot en je zou kunnen merken dat je naast een andere ploeg landt, of in een gebied helemaal alleen. Hoe dan ook, je zult haast hebben om items te vinden om je te helpen overleven: geweren, bepantsering, helmen, munitie, geweeraccessoires, schildladers, medkits, rugzakken, schilden, ultieme boosters en werpobjecten.

Wanneer je voor het eerst begint met spelen, kan het een beetje overweldigend zijn om erachter te komen wat je moet oppikken en wat je moet achterlaten, omdat je inventarisruimte beperkt is.

Veel van deze artikelen komen in een kwaliteitsassortiment, te onderscheiden door kleur. Bepantsering en helmen variëren van niveau één tot vier, waarvan vier de beste zijn. Bepaalde wapens en hulpstukken zijn zeldzamer dan andere. Er is zelfs een superieure medkit / schild-oplaadcombinatie genaamd Phoenix Kit.

Bovendien zijn er verschillende throwables die je kunt gebruiken, waaronder boogsterren, thermiet en frag granaten. Wanneer je voor het eerst begint met spelen, kan het een beetje overweldigend zijn om erachter te komen wat je moet oppakken en wat je moet achterlaten, omdat je inventarisruimte beperkt is (hoewel hoe hoger de rugzak die je hebt, hoe meer ruimte je wint). De plundering is de eerste hindernis die je moet overwinnen om succesvol te zijn in het spel.

Vervolgens moet je uitzoeken welke wapens je voorkeur heeft, want er zijn bijna twintig verschillende wapens in Apex, waaronder pistolen, jachtgeweren, SMG's, LMG's, AR's en sluipschuttersgeweren. Bepaalde wapens zijn beter dan andere, en natuurlijk geven bepaalde spelers de voorkeur aan het ene pistool boven het andere. Zodra je de wapens hebt geleerd, moet je de bewegingen van de game uitzoeken ― hoewel Apex vanuit ons perspectief een aantal van de beste in-game bewegingen van alle huidige battle royale heeft. Of het nu gaat om sprinten, worstelen of glijden, Apex voelt goed aan.

De game is gepolijst en de frames per seconde blijven meestal stabiel, wat een leuke afwisseling is van enkele van de problemen die we hebben gezien in games zoals PlayerUnknown's Battlegrounds. Er zijn ook een aantal unieke teammechanica die we geweldig vonden aan Apex, inclusief de mogelijkheid om dode teamgenoten te respawnen. In andere battle royales, als een van je teamleden wordt neergehaald, moet je ze redden voordat iemand ze doodt, of voordat de timer afloopt, op welk moment ze permanent sterven. In Apex kun je de banner van je teamgenoten ophalen nadat ze zijn gestorven en een respawn-locatie zoeken om ze terug te brengen. Dit is een leuke verandering waardoor squadrons kunnen herstellen, zelfs nadat ze een lid hebben verloren.

Momenteel zijn er tien speelbare legendes (de personages). Zes daarvan zijn onmiddellijk beschikbaar om te spelen: Bloodhound, Gibraltar, Lifeline, Pathfinder, Wraith, Wattson en Bangalore. Drie vereisen ontgrendeling of aankoop: Caustic, Mirage en Octane. Elk heeft een tactisch vermogen en een uniek ultiem. Deze variëren van artillerie-aanvallen, helende drones, gasvallen, portalen en het volgen van vijanden. Dit is een geweldige manier om mensen die de game al goed kennen afwisselend te houden om ze geïnteresseerd te houden, maar het zorgt voor nog meer een leercurve voor nieuwe spelers ― en dit is een van onze grootste kritieken op Apex Legends.

Vanuit ons perspectief heeft Apex een aantal van de beste in-game bewegingen van alle huidige battle royale die er zijn.

De leercurve in Apex voelt groter aan dan in andere battle royales. Het voelde ook alsof de spelersbasis competitiever en bekwamer was, wat het voor een nieuwe speler nog moeilijker maakt om te navigeren. Het helpt niet dat sommige helden sterker zijn dan andere, en er verschijnen onvermijdelijk ook bedriegers, zoals bij de meeste online competitieve spellen. Raak gewoon niet van streek als je de eerste paar uur in Apex doodgaat terwijl je dingen uitzoekt.

Over het algemeen is Apex Legends een unieke, goed gemaakte kijk op het Battle Royale-genre. De introductie van helden en tactische vaardigheden in het genre is een verademing en Apex doet er goed aan om spelers variatie te bieden.

Afbeeldingen: over wat je zou verwachten

De graphics in Apex Legends gaan over wat je zou verwachten voor een nieuwere game gemaakt door een grote studio. Op hogere instellingen is het schoon en zijn er geen minpuntjes, althans geen dat we op ons systeem hebben opgemerkt. De kaart ziet er goed uit op alle afstanden, of je nu valt of wanneer je jezelf in de lucht lanceert op een springkussen (godzijdank is er geen valschade).

Aangezien de game gratis te spelen is, is Apex een geweldige game die het proberen waard is, vooral als je je weg kent in battle royales of first-person shooters.

De setting is een eenvoudig, op scifi geïnspireerd landschap, met een paar unieke details, zoals de botten in bepaalde delen van de kaart en gigantische wezens die in de verte in het water staan ​​(de Leviathans). De wisselende banners zijn ook uniek, waardoor je het gevoel hebt dat je in een echte arena staat. Het zijn deze kleine details in de graphics die je naar een andere wereld brengen, maar ze zijn niet genoeg om je af te leiden van het vechten, wat de echte focus van deze game is.

Prijs: gratis te spelen en het proberen waard

Apex Legends is gratis te spelen. Je kunt in-game aankopen gebruiken om helden te ontgrendelen, of om loot boxes te kopen ― een vrij algemeen microtransactiesysteem dat wordt gebruikt door gratis te spelen games om te blijven drijven. Elke held heeft skins die je kunt ontgrendelen, net als de wapens. Je kunt ook speciale animaties krijgen voor als je wint, of bepaalde tracking-ontgrendelingen voor je banners.

Natuurlijk hoef je geen geld uit te geven als je dat niet wilt, en je verdient nog steeds in-game valuta door kills of overwinningen te krijgen die kunnen worden gebruikt om de drie helden te ontgrendelen die je niet automatisch hebt toegang ook. Je verdient ook loot boxes door gewoon te spelen. Als je interesse hebt in Battle Royales, of erover hebt nagedacht om Apex Legends te spelen, is er echt geen reden om de game niet te downloaden en het eens te proberen.

Competitie: Andere Battle-Royale-spellen

Battle-royale-games zijn in de loop der jaren redelijk populair geworden, te beginnen met PlayerUnknown's Battlegrounds. PUBG was enorm populair toen het voor het eerst werd uitgebracht, omdat Battle Royales nog steeds vrij nieuw en fris waren. De beweging is niet zo in PUBG als in Apex, maar er is meer variatie als het gaat om de gameplay. Je kunt kiezen uit verschillende modi: solo-, tweemans- of viermans-squadrons. Je kunt ook verschillende kaarten kiezen of kiezen uit de eerste persoon of de derde.

Deze variëteit is misschien interessant, en over het algemeen heeft PUBG niet het gevoel dat er evenveel vaardigheid nodig is om succesvol te zijn als Apex. PUBG is echter niet gratis.

Fortnite is een andere gekke populaire battle royale die de moeite van het bekijken waard is als je op zoek bent naar vergelijkbare titels. Fortnite is gratis te spelen en heeft een meer casual benadering van de gevechten dan Apex. Hoewel het nog steeds een competitief spel is, is er meer ruimte voor gekke manoeuvres en het richten voelt minder belangrijk dan in Apex Legends.

Tot slot heeft Counter-Strike: Global Offensive een Battle Royale-modus, net als Call of Duty: Black Ops 4. Je moet gewoon verschillende proberen om te zien wat voor jou geschikt is.

Eindoordeel

Een goed gemaakte, competitieve battle royale die het proberen waard is.

Over het algemeen raden we niet per se aan om Apex Legends te spelen als je eerste battle royale, omdat de leercurve groot is en het nog minder op vaardigheden gebaseerde battle royals enige tijd nodig heeft om zich aan te passen. Maar in het Battle Royale-genre is het een gepolijst spel, met soepele bewegingen en wapens, sterke teamworkoriëntatie en goede graphics. Aangezien de game gratis te spelen is, is Apex een geweldige game die het proberen waard is, vooral als je je weg kent in battle royales of first-person shooters.

Specificaties

• Productnaam Apex Legends
  • Productmerk Respawn Entertainment
  • Beschikbare platforms PC (Origin) Playstation 4 Xbox One

Wij Adviseren

Publicaties

VoIP uitvoeren op een draadloos LAN
Internet

VoIP uitvoeren op een draadloos LAN

U kunt VoIP gebruiken op een draadloo lokaal netwerk (LAN) al u er een heeft of al u van plan bent er een in te tellen voor communicatie, net zoal u kunt op een bekabeld LAN. Draadloze verbindingen w...
Aanmelden bij de airG-app
Internet

Aanmelden bij de airG-app

airG i een mobiele app om te ocializen met anderen in de buurt of van over de hele wereld. U kunt andere menen vinden door te bladeren en te filteren op bai van locatie, leeftijd en andere criteria. ...